Allgemeine Geschäftsbedingungen der Reuter’s Belts SE
ICKO: 10944192, DIC: CZ10944192
mit Sitz in Varšavská 715/36, 120 00 Prag 2
eingetragen im Handelsregister des Stadtgerichts Prag, Aktenzeichen H 2445
- Contractual relationship
-
-
- Tyto všeobecné obchodní podmínky („VOP“) platí pro postup při uzavírání smlouvy o ubytování a upravují obecná práva a povinnosti mezi ubytovaným („Klient“) a provozovatelem jednotlivých ubytovacích zařízení provozovaných obchodní společností Reuterovy paseky SE, IČO 10944192, DIČ CZ10944192, se sídlem Varšavská 715/36, 120 00 Praha 2, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, H 2445 („Ubytovatel“), pokud pro konkrétní ubytovací zařízení provozované Ubytovatelem nejsou vydány samostatné všeobecné obchodní podmínky.
- Smluvní vztah mezi Ubytovatelem a Klientem se řídí těmito VOP, příslušnou smlouvou o ubytování uzavřenou mezi Ubytovatelem a Klientem, a v otázkách výslovně neupravených příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění („OZ“) a dotčenými právními předpisy.
- Je-li pro konkrétní ubytovací zařízení vydán ubytovací řád, tvoří tento řád nedílnou součást smlouvy o ubytování a Klient je povinen se s ním seznámit a řídit se jím po celou dobu pobytu. Na jeho neznalost nebude brán zřetel. V případě, že ubytovací řád stanoví pro dané ubytovací zařízení odchylná pravidla oproti těmto VOP, mají ustanovení ubytovacího řádu přednost.
- Je-li Klient fyzická osoba, která jedná mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec výkonu svého povolání, řídí se smlouva o ubytování ve věcech neupravených VOP rovněž zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
- Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat v individuálně uzavírané smlouvě. Taková odchylná ujednání mají přednost před ustanoveními VOP.
- Ubytovatel si vyhrazuje právo uvést ve svých nabídkách i jiné podmínky, které mají přednost před těmito VOP.
- Ubytovatel je oprávněn tyto VOP kdykoliv jednostranně upravit nebo doplnit v elektronické formě. Tímto nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá v době účinnosti předchozího znění VOP.
- V případě změny budou nové VOP zveřejněny na internetových stránkách Ubytovatele a zároveň bez zbytečného odkladu zaslány Klientovi, s nímž právě probíhá proces uzavírání smlouvy o ubytování.
- Změna těchto VOP nabývá účinnosti okamžikem zveřejnění nebo doručením jejího znění Klientovi. V případě nesouhlasu Klienta se zveřejněnou změnou VOP, je Klient povinen tento nesouhlas Ubytovateli písemně sdělit nejpozději do dvou dnů od doručení změny VOP.
-
- Vznik smluvního vztahu
-
-
- Ubytovatel nabízí ubytování a další služby s tím související („Ubytování“) zájemcům prostřednictvím rezervačního systému dostupného prostřednictvím webových stránek Ubytovatele, případě jiným způsobem, včetně prostřednictvím prostředků pro komunikaci na dálku („Nabídka“).
- Nabídka je závazná za podmínek a po dobu v ní uvedených, přičemž Ubytovatel si vyhrazuje právo jednostranně měnit či upřesňovat konkrétní podmínky dané Nabídky. Pro účely uzavření smlouvy o ubytování je rozhodný stav Nabídky k okamžiku, kdy Klient provede rezervaci Ubytování dle čl. 3 VOP.
- Klient je povinen uhradit Ubytovateli cenu Ubytování stanovenou dle sjednaných podmínek, a to způsobem a za podmínek uvedených v těchto VOP.
- Okamžikem uhrazení celkové ceny Ubytování dle učiněné rezervace je mezi Klientem a Ubytovatelem uzavřena smlouva o ubytování ve smyslu § 2326 a násl. OZ („Smlouva o ubytování“), jejíž součástí jsou tyto VOP, a to na ubytování a služby uvedené v Klientem učiněné rezervaci či jinak sjednané při uzavření Smlouvy o ubytování.
- Uzavřením Smlouvy o ubytování mezi Klientem a Ubytovatelem se Ubytovatel zavazuje Klientovi poskytnout Ubytování v rozsahu a za podmínek uvedených v rezervaci a těchto VOP.
- Klient souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku pro uzavírání Smlouvy o ubytování. Náklady vzniklé Klientovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy o ubytování se neliší od základní sazby poskytovatele komunikačních prostředků na dálku a nese je výlučně Klient. Každá smluvní strana hradí bankovní poplatky účtované její bankou v souvislosti s úhradou ceny Ubytování samostatně.
- Vyskytnou-li se v Nabídce, rezervaci a/nebo potvrzení rezervace chyby v psaní či počtech (zejména zjevně nepřiměřená cena ubytování a/nebo služeb) nebo jiné chybné údaje či jiné nesrovnalosti, Ubytovatel si vyhrazuje právo opravy těchto chyb nebo nápravu jiných nesrovnalostí, jenž provede sám nebo na základě písemného požadavku Klienta.
- Smlouva o ubytování a VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce. Uzavřená Smlouva o ubytování je archivována v elektronické podobě u Ubytovatele, který k ní umožní Klientovi přístup.
-
- Rezervace Ubytování
-
- Rezervace Ubytování probíhá prostřednictvím elektronického rezervačního systému Ubytovatele, případně jiným způsobem individuálně dohodnutým s Ubytovatelem („Rezervace“). Rezervační systém nabízí umožňuje varianty rezervací Ubytování dle aktuální nabídky Ubytovatele. Možnosti rezervací se odlišují dle platebních a storno podmínek. Klient si při vytváření Rezervace volí jednu z variant nabízených Ubytovatelem, a to podle svých preferencí.
- Dostupné varianty zahrnují zejména:
- nevratná rezervace – cenově zvýhodněná varianta, u které není možné Rezervaci zrušit bez storno poplatku. V případě zrušení Rezervace nebo v případě, že Klient Ubytování nevyužije, je storno poplatek 100 % z ceny Ubytování.
- rezervace s možností storna – varianta, která umožňuje zrušení Rezervace ve stanovené lhůtě přede dnem nástupu na Ubytování, a to buď bez storno poplatku, nebo s jeho sníženou výší. Konkrétní podmínky a výše storno poplatků se řídí článkem 7 těchto VOP.
- V případě Rezervace Ubytování telefonicky nebo e-mailem je klient povinen kontaktovat Ubytovatele prostřednictvím konkrétního telefonního čísla nebo e-mailové adresy uvedené u daného ubytovacího zařízení. Rezervace se stává závaznou až po jejím potvrzení ze strany Ubytovatele.
- V případě, že dojde ke kolizi více Rezervací na stejný termín, je rozhodující čas přijetí objednávky do rezervačního systému. Společnost si vyhrazuje právo upřednostnit Rezervaci, která byla jako první řádně zaznamenána v rezervačním systému. O případném neuskutečnění Rezervace bude druhý zájemce neprodleně informován, a pokud již došlo k úhradě, bude platba bez zbytečného odkladu vrácena.
- Změny v Rezervaci
-
-
- V případě vzniku okolností, které brání Ubytovateli poskytnout Klientovi Ubytování dle Rezervace, a je-li možné vzhledem k vzniklé situaci poskytnout Klientovi jiné ubytování a/nebo náhradní službu v termínu, rozsahu a kvalitě shodných nebo se alespoň blížících původně objednanému Ubytování, anebo poskytnout stejné Ubytování v náhradním termínu, je Ubytovatel oprávněn a povinen provést odpovídající změny. Ubytovatel je v takovém případě povinen bez zbytečného odkladu informovat Klienta o podmínkách této změny a navrhnout tuto změnu Klientovi. Klient je oprávněn v případě nesouhlasu s takto oznámenou změnou od Smlouvy o ubytování odstoupit. Ubytovatel je pak povinen bez zbytečného odkladu po odstoupení od Smlouvy o ubytování vrátit Klientovi veškerá plnění uhrazená Ubytovateli v souvislosti se Smlouvou o ubytování.
- Na plnění vrácená dle předchozího odstavce se nevztahují ustanovení těchto VOP o storno poplatku.
- Pokud Klient neodstoupí od Smlouvy o ubytování ve lhůtě do 5 dnů od doručení oznámení o takovéto změně, platí, že s takovouto změnou souhlasí.
- V případě, že Ubytovatel nemůže Klientovi poskytnout objednané a uhrazené Ubytování, nebo jeho podstatnou část, v rozsahu a kvalitě odpovídající dohodnutým podmínkám, je povinen Klientovi vrátit poměrnou část ceny odpovídající neposkytnutému plnění. To platí i v případě, že Klient nemůže z důvodů na straně Ubytovatele využít některou dílčí součást Ubytování, která byla součástí sjednané a uhrazené ceny.
- Poskytne-li Ubytovatel Klientovi s jeho souhlasem náhradní Ubytování ve stejném nebo vyšším rozsahu a/nebo kvalitě, nepřísluší Klientovi žádné další nároky vůči Ubytovateli z důvodu neposkytnutí původně sjednaného Ubytování.
- V případě, že Klientovi bude poskytnuto Ubytování ve vyšší kvalitě či rozsahu, než bylo původně sjednáno, zůstává cena Ubytování stejná jako dle původní Rezervace.
- Ubytovatel neodpovídá za změny vyvolané z důvodu zásahu vyšší moci, z důvodů rozhodnutí orgánů veřejné moci, vzniku mimořádných okolností nebo událostí, které nemohl Ubytovatel předvídat nebo kterým nemohlo být zabráněno ani při vynaložení veškerého rozumně požadovatelného úsilí.
-
- Cena a platební podmínky
Cena Ubytování
- Cenou za Ubytování se rozumí částka uvedená v Rezervaci a/nebo v Nabídce. Cena zahrnuje sjednané Ubytování včetně daní a případných slev. Místní poplatek z pobytu není součástí ceny za Ubytování a hradí se zvlášť při příjezdu do ubytovacího zařízení.
- Povinnost hradit místní poplatek z pobytu se vztahuje na každou osobu, která dosáhla věku 18 let. Výše poplatku závisí na místě pobytu a počtu rezervovaných nocí a může se měnit na základě rozhodnutí příslušného orgánu územní samosprávy.
- Platební podmínky a lhůta splatnosti ceny za Ubytování se liší podle zvolené varianty Rezervace zejména dle doby mezi datem provedení Rezervace a sjednaným dnem zahájení čerpání Ubytování Klientem („Den nástupu na ubytování “), způsobu platby, výše ceny za Ubytování a příslušných platebních a storno podmínek.
- Ubytovatel není oprávněn jednostranně zvýšit cenu Ubytování po potvrzení Rezervace, ledaže:
- dojde ke změně Rezervace ze strany Klienta (např. změně ubytovacího zařízení či termínu, počtu osob, změna rozsahu služeb apod.),
- dojde-li ke zjevnému omylu nebo technické chybě při stanovení ceny,
- Klient neprokáže nárok na poskytnutí slevy,
- v případě, že je cena stanovena v cizí měně a dojde k podstatné změně směnného kurzu vůči české koruně nebo
- dojde ke změně právní úpravy, která má vliv na cenu, zejména změně sazby DPH.
- Klient má nárok na poskytnutí slevy z ceny Ubytování, pokud nejpozději při odeslání Rezervace, nebo při uzavření Smlouvy o ubytování na recepci ubytovacího zařízení v Den nástupu na Ubytování sdělí Ubytovateli veškeré rozhodné skutečnosti potřebné pro uplatnění slevy dle podmínek uvedených v Nabídce Ubytovatele. Po uzavření Smlouvy o ubytování již Klient nemá nárok na žádnou další nebo zpětnou slevu, není-li v těchto VOP nebo na základě výslovné dohody uvedeno jinak.
Platební podmínky
- Klient hradí cenu za Ubytování bezhotovostně nebo v hotovosti, a to následujícím způsobem:
- Platba platební kartou on-line
V případě objednávky Ubytování prostřednictvím on-line webového rozhraní na adrese www.resortpasecna.cz, je Ubytovatel oprávněn požadovat garanci ve formě předautorizace platební karty Klienta. Předautorizace platební karty slouží k zajištění Rezervace Ubytování a z platební karty není stržena v okamžiku předautorizace žádná částka. Předautorizace platební karty také slouží jako záruka pro Ubytovatele v případě nedojezdu Klienta do Ubytování, pozdního storna Ubytování nebo neuhrazení všech závazků Klienta. V těchto případech je Ubytovatel oprávněn provést autorizaci platby odpovídající částce závazků Klienta, a to bez přítomnosti Klienta, k čemuž Klient předautorizací platební karty dává svůj souhlas.
- Platba bankovním převodem
Pouze v případě, že je Rezervace provedena nejméně 4 (čtyři) dny přede Dnem nástupu na Ubytování. V takovém případě obdrží Klient po odeslání Rezervace na e-mail uvedený v Rezervaci pokyny k platbě. Platba ve výši 100 % ceny Ubytování musí být provedena bankovním převodem do 48 hodin od doručení těchto pokynů. Po úspěšném provedení platby obdrží Klient potvrzení o přijetí Rezervace včetně shrnutí rezervovaných služeb a potvrzení o provedené platbě.
- Platba v hotovosti nebo platební kartou na recepci ubytovacího zařízení
Pouze v případě, že Smlouva o ubytování je uzavřena přímo na recepci ubytovacího zařízení. V takovém případě je cena Ubytování splatná ihned, není-li dohodnuto jinak.
- V případě, že je Rezervace Ubytování provedena prostřednictvím e-mailové komunikace, je Ubytovatel oprávněn požadovat zálohu na objednané služby. Nebude-li záloha Klientem řádně a včas uhrazena, vyhrazuje si Ubytovatel právo sjednané Ubytování zrušit. O zrušení bude Klient informován písemně prostřednictvím e-mailu zaslaného na adresu, ze které byla Rezervace odeslána.
- Klient se zavazuje uhradit sjednanou cenu za Ubytování nejpozději při ukončení Ubytování.
- Ubytovatel je v souladu s platnými právními předpisy povinen vystavit Klientovi doklad o zaplacení za poskytnuté služby.
- V případě předčasného ukončení nebo přerušení Ubytování ze strany Klienta je Klient povinen uhradit Ubytovateli sjednanou cenu za Ubytování v plné výši.
- V případě, že dojde ke změně Rezervace ze strany Klienta v průběhu započatého Ubytování (např. prodloužení ubytování, navýšení počtu osob apod.), případný doplatek bude zahrnut do celkové ceny a uhrazen společně s ostatními náklady při ukončení Ubytování..
- Doplňkové služby objednané Klientem během Ubytování (např. wellness, parkování, stravování apod.) budou hrazeny při ukončení Ubytování, není-li dohodnuto jinak.
- Všechny částky k úhradě jsou v české koruně (CZK). Směnný kurz k cizím měnám se řídí kurzovním lístkem ČNB platným pro daný den – valuta nákup. V případě platby platební kartou se může směnný kurz lišit v závislosti na kurzu použitém bankou, která platební kartu vydala.
- Ubytování se považuje za uhrazené v případě platby bankovním převodem dnem připsání celé částky ceny Ubytování na bankovní účet Ubytovatele, v případě hotovostní platby okamžikem převzetí hotovosti celé částky ceny Ubytování oprávněným zástupcem Ubytovatele, v případě platby platební kartou okamžikem úspěšného provedení transakce celé částky ceny Ubytování prostřednictvím platebního terminálu.
Úhrada třetí stranou
- Ubytování Klienta může být plně nebo částečně uhrazen jeho zaměstnavatelem nebo jinou třetí osobou. V takovém případě je Klient povinen tuto skutečnost oznámit již při provádění Rezervace. Na základě dohody bude daňový doklad vystaven přímo na zaměstnavatele Klienta, případně na jinou osobu, která pobyt hradí.
- Dárkové poukazy
-
-
- Ubytovatel může Klientovi poskytnout dárkový poukaz, který opravňuje Klienta k využití Ubytování v rozsahu uvedeném na daném poukazu.
- Zakoupené dárkové poukazy jsou nevratné a platí pouze po dobu 1 roku od data vystavení a na služby na nich uvedené.
- Ubytovatel přijímá výhradně dárkové poukazy jím vystavené a opatřené číselným kódem.
- Na uplatnění dárkových poukazů se vztahují podmínky Rezervace dle článku 3 těchto VOP.
- Klient je povinen informovat Společnost o úmyslu uhrazení Ubytování prostřednictvím dárkového poukazu před uzavřením Smlouvy o ubytování.
- V případě, že dárkový poukaz nebude uplatněn ve lhůtě jeho platnosti, propadá bez náhrady a jeho plná hodnota (100 %) se považuje za storno poplatek. Klient tak marným uplynutím lhůty platnosti dárkového poukazu ztrácí nárok na čerpání služeb i vrácení peněžní částky.
-
- Základní práva a povinnosti Klienta
-
- Klient má právo na:
- poskytnutí objednaného a zaplaceného Ubytování v rozsahu a za podmínek dle Smlouvy o ubytování,
- poskytnutí informací týkajících se ubytování a služeb nabízených a poskytovaných Ubytovatelem,
- kdykoli vypovědět bez výpovědní doby smlouvu nebo od smlouvy odstoupit z důvodu podstatného porušení povinností Ubytovatele a v dalších případech za podmínek uvedených v těchto VOP, Smlouvě o ubytování nebo právních předpisech České republiky,
- písemně oznámit Ubytovateli, že se namísto něho zúčastní Ubytování dle Smlouvy o ubytování jiná osoba za podmínky, že v takovémto oznámení bude současně prohlášení této osoby (nového Klienta), že souhlasí s Ubytováním a jeho cenou uvedenou ve Smlouvě o ubytování a že splňuje veškeré podmínky k účasti na Ubytování, jsou-li vyžadovány. Původní a nový Klient společně a nerozdílně odpovídají za uhrazení celkové ceny uvedené dle Smlouvy o ubytování a administrativních či jiných nákladů, které Ubytovateli vzniknou v souvislosti se změnou Klienta,
- reklamaci chybně nebo nekvalitně poskytnutého ubytování či služeb a jejich vyřízení v souladu s těmito VOP,
- ochranu osobních údajů a jiných dat týkajících se Klienta a spolucestujících osob.
- Klienta je povinen zejména:
- úplně a pravdivě vyplnit rezervační formulář při Rezervaci, případné přiložené formuláře nutné k poskytnutí Ubytování a předložit při nástupu na Ubytování potřebné doklady k identifikaci Klienta a spolucestujících osob (platný občanský průkaz, platný cestovní pas) a případně bez zbytečného odkladu oznámit změnu těchto údajů,
- vyplnit a podepsat registrační kartu při registraci k Ubytování,
- nahlásit Ubytovateli případnou účast cizích státních příslušníků,
- uhradit Ubytovateli cenu Ubytování s platebními podmínkami uvedenými ve Smlouvě o ubytování a v souladu s těmito VOP a prokázat její zaplacení na základě výzvy Ubytovatele,
- uhradit Ubytovateli storno-poplatek v případech uvedených v těchto VOP,
- převzít od Ubytovatele doklady nutné k čerpání Ubytování,
- dostavit se ve stanoveném čase na místo čerpání Ubytování,
- řídit se pokyny zaměstnanců Ubytovatele, ubytovacími a jinými provozními řády Ubytovatele vydanými pro čerpání a poskytování Ubytování – v případě, kdy Klient nebo osoby ho provázející i přes výstrahu hrubě porušují povinnosti vyplývající ze Smlouvy o ubytování, těchto VOP nebo předpisů (řádů) Ubytovatele, právních předpisů či dobré mravy nebo narušují program či čerpání Ubytování jiných klientů Ubytovatele, je Ubytovatel oprávněn Klienta a osoby ho provázející z Ubytování vykázat (vypovědět Smlouvu o ubytování bez výpovědní doby), přičemž tento ztrácí nárok na poskytnutí ve Smlouvě o ubytování sjednaného Ubytování, stejně jako nárok na náhradu uhrazeného a nevyčerpaného Ubytování,
- chovat se tak, aby svým chováním nenarušoval či neomezoval čerpání Ubytování a/nebo služeb jinými klienty Ubytovatele,
- uhradit škodu na majetku Ubytovatele, kterou mu způsobil sám, osoby ho provázející či jiné osoby a/nebo jeho domácí zvíře, kterým zaviněně umožnil přístup k majetku Ubytovatele,
- při Rezervaci výslovně uvést, že poptává Ubytování s domácím zvířetem, a zároveň uvést jejich případný počet. Pokud tak neučiní, je Ubytovatel oprávněn Klienta neubytovat a od Smlouvy o Ubytování odstoupit, a to z důvodu, že Ubytování s domácími zvířaty je možné pouze ve vybraných ubytovacích zařízeních, přičemž v některých ubytovacích zařízeních není vůbec povoleno. V takovém případě Klient ztrácí nárok na poskytnutí Ubytování sjednaného ve Smlouvě o Ubytování, stejně jako nárok na náhradu uhrazeného a nevyčerpaného Ubytování, nedohodnou-li se smluvní strany jinak.
- doplatit Ubytovateli rozdíl ceny Ubytování po slevě uvedené v Rezervaci v případě, že Klient neprokáže Ubytovateli splnění podmínek pro poskytnutí slevy z ceny Ubytování,
- nahlásit Ubytovateli jakoukoli změnu v počtu osob užívajících Ubytování. Pokud Ubytovatel s touto změnou souhlasí, musí být nové osoby zapsány do knihy ubytovaných na recepci a za každou takto dodatečně ubytovanou osobu je Klient povinen uhradit cenu Ubytování dle aktuálního ceníku – v případě, že dojde k překročení maximálního povoleného počtu osob pro dané Ubytování, nebo pokud Klient nenahlásí osoby neuvedené v Rezervaci, které Ubytování užívají, je Ubytovatel oprávněn od Smlouvy o Ubytování odstoupit z důvodu jejího podstatného porušení. V takovém případě může Ubytovatel Klienta, jeho doprovod i další osoby z Ubytování vykázat. Klient tím ztrácí nárok na čerpání sjednaného Ubytování i na náhradu za již uhrazené a nevyužité služby, nedohodnou-li se strany jinak, a
- a zajistit plnění těchto povinností Klienta i ze strany osob, které spolu s Klientem využívají služeb Ubytovatele, nebo které Klienta doprovází.
- Klient, ať už jako fyzická osoba nebo právnická osoba) odpovídá za dodržování povinností vyplývajících ze Smlouvy o ubytování, těchto VOP, ubytovacích a provozních řádů Ubytovatele a právních předpisů České republiky ze strany fyzických osob uvedených v potvrzení Rezervace a/nebo ho provázejících.
- Výčet práv a povinností uvedený v tomto článku není vyčerpávající. Další podrobnosti týkající se Ubytování stanoví ubytovací řád, který je nedílnou součástí smlouvy o Ubytování a je závazný pro každého Klienta.
- Odstoupení od smlouvy a stornovací podmínky
-
- Klient má právo kdykoli přede Dnem nástupu na Ubytování Smlouvu o ubytování vypovědět bez výpovědní doby a uvedení důvodu a/nebo odstoupit z důvodu podstatného porušení povinností Ubytovatelem a v případech stanovených VOP.
- Ubytovatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy o ubytování v případech stanovených těmito VOP a/nebo kdy Klient podstatně poruší povinnosti stanovené Smlouvou o ubytování, těmito VOP a/nebo právními předpisy České republiky. Za podstatné porušení povinností Klienta se považuje zejména prodlení s úhradou ceny Ubytování, a to i částečné.
- Ubytovatel je oprávněn vypovědět bez výpovědní doby Smlouvu o ubytování v případě, že Klient a/nebo osoby jej provázející i přes upozornění hrubě porušují své povinnosti vyplývající ze Smlouvy o ubytování, těchto VOP, ubytovacích či jiných provozních řádů Ubytovatele nebo právních předpisů České republiky či dobré mravy.
Odstoupení od smlouvy / zrušení Rezervace:
- Rezervace se považuje za zrušenou marným uplynutím dne, do kterého měl Klient uhradit potvrzenou cenu Ubytování v souladu s platebními podmínkami uvedenými při Rezervaci. V takovém případě Smlouva o ubytování nevznikne.
- Klient je povinen zaplatit Ubytovateli storno poplatek v případech uvedených v článku 9 s výjimkou případů, kdy Klient odstoupením od Smlouvy o ubytování využívá svého práva na odstoupení od Smlouvy o ubytování, které mu za určitých podmínek přiznává zákon nebo od Smlouvy o ubytování odstoupí z důvodů podstatného porušení povinností ze strany Ubytovatele.
- Výše storno poplatku je sjednána v závislosti na variantě Rezervace Ubytování a době, která zbývá ode dne doručení řádné výpovědi (zrušení Rezervace) a/nebo odstoupení od smlouvy o ubytování do Dne nástupu na ubytování.
- Rozhodující pro výpověď / odstoupení od Smlouvy o ubytování (zrušení Rezervace) ze strany Klienta je datum a čas doručení oznámení o zrušení Rezervace Ubytovateli. Zrušení Rezervace musí být provedeno písemně, přičemž za doručené se považuje také oznámení zaslané elektronicky na e-mailovou adresu uvedenou v potvrzení Rezervace nebo na webových stránkách Ubytovatele.
- Při určení počtu dní zbývajících do Dne nástupu na ubytování pro účely výpočtu výše storno-poplatku se do tohoto počtu dní započítává i den, kdy došlo k doručení písemné výpovědi nebo odstoupení druhé smluvní straně nebo ke zrušení Rezervace, nezapočítává se však do něj Den nástupu na ubytování.
- Storno poplatek je splatný ihned. Po odečtení storno poplatku z celkové ceny pobytu obdrží Klient zpět zbytek ze zaplacené částky. Pokud by výše storno poplatku byla vyšší než zaplacená záloha, je Klient povinen doplatit částku rovnající se výši storno poplatku.
- Storno podmínky
-
- Storno poplatky se účtují v procentuální výši z celkové ceny za Ubytování u “Rezervace s možností storna” v závislosti na termínu jejího zrušení. Pro účely tohoto článku 9 se rozumí:
- běžnou Rezervací rozumí rezervace individuálního pobytu mimo období Silvestra a mimo rezervace skupinové (např. firemní akce, školní pobyty apod.),
- Silvestrovskou Rezervací rozumí období od 30. 12. do 2. 1. včetně,
- skupinovou Rezervací rozumí rezervace pro více než 10 osob.
- Storno poplatky pro běžně Rezervace:
- Zrušení 7 a více dnů před Dnem nástupu na ubytování: bez storno poplatku.
- Zrušení 6 a méně dnů před Dnem nástupu na ubytování: storno poplatek ve výši 100 % z celkové ceny Ubytování.
- nenastoupení k Ubytování (no-show) nebo zkrácení délky Ubytování během jeho konání: storno poplatek ve výši 100 % z celkové ceny Ubytování.
- Storno poplatky pro Silvestrovské Rezervace:
- Zrušení 15 a více dnů před Dnem nástupu na ubytování: bez storno poplatku.
- Zrušení Rezervace 14 až 8 dnů před Dnem nástupu na ubytování: storno poplatek ve výši 50 % z celkové ceny Ubytování.
- Zrušení 7 a méně dnů před Dnem nástupu na ubytování: storno poplatek ve výši 100 % z celkové ceny Ubytování.
- Nenastoupení k Ubytování (no-show) nebo zkrácení délky Ubytování během jeho konání: storno poplatek ve výši 100 % z celkové ceny Ubytování.
- Storno poplatky pro Skupinové Rezervace:
- Zrušení 30 a více dnů před Dnem nástupu na ubytování: bez storno poplatku.
- Zrušení 30 až 8 dnů před Dnem nástupu na ubytování: storno poplatek ve výši 50 % z celkové ceny Ubytování.
- Zrušení 7 a méně dnů před Dnem nástupu na ubytování: storno poplatek ve výši 100 % z celkové ceny Ubytování.
- Nenastoupení k Ubytování (no-show) nebo zkrácení délky Ubytování během jeho konání: storno poplatek ve výši 100 % z celkové ceny Ubytování.
- Aktuální výše storno poplatků jsou uvedeny rovněž na webových stránkách Ubytovatele. Ve výjimečných případech mohou být sjednány individuální storno podmínky.
- Ubytovatel si vyhrazuje právo změnit storno podmínky, přičemž pro již potvrzené Rezervace zůstávají v platnosti storno podmínky platné ke dni uzavření Smlouvy o ubytování. Změny se vztahují pouze na Rezervace provedené po datu účinnosti aktualizovaných storno podmínek zveřejněných na webových stránkách Ubytovatele.
- Pokud Klient z vlastní vůle zkrátí délku Ubytování nebo nevyužije některou z objednaných souvisejících služeb, které již byly uhrazeny, nevzniká mu nárok na finanční náhradu.
- V případě zrušení dodatečně objednaných služeb nad rámec již uhrazeného Ubytování si Ubytovatel vyhrazuje právo uplatnit na tyto dodatečně objednané služby storno poplatek ve výši 100 % z ceny těchto služeb, pokud k jejich zrušení dojde méně než 24 hodin před plánovaným časem jejich poskytnutí.
- Informace o zpracování osobních údajů
-
-
- Ubytovatel jako správce osobních údajů zpracovává osobní údaje Klienta v souladu s platnými právními předpisy, zejména s nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů).
- Podrobné informace o rozsahu, účelu a způsobu zpracování osobních údajů jsou uvedeny v dokumentu „Zásady zpracování osobních údajů“, který je veřejně dostupný na webových stránkách Ubytovatele.
-
- Reklamace a mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
-
-
- Klient je oprávněn reklamovat u Ubytovatele kvalitu poskytnutého Ubytování, pokud jejich kvalita či rozsah nebo jiné podmínky neodpovídají rozsahu, kvalitě a podmínkám uvedeným ve Smlouvě o ubytování. Ubytovatel se zavazuje bez zbytečného odkladu zjistit okolnosti reklamace a v případě oprávněné reklamace zabezpečit nápravu vadného stavu či Klientovi poskytnout náhradu.
- Reklamaci je Klient povinen uplatnit u Ubytovatele bez zbytečného odkladu po tom, co zjistí vadné poskytnutí. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy o ubytování je Klient oprávněn se obrátit na Českou obchodní inspekci, která působí jako dozorový orgán v rámci její působnosti: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz, www.adr.coi.cz.
- Platformu pro řešení sporů on-line, dostupnou na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr, je možné využít k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů vyplývajících ze smluv uzavřených prostřednictvím elektronických prostředků mezi spotřebitelem a poskytovatelem služeb.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
-
- Ostatní ujednání
-
-
- Ubytování Klienta ze strany Ubytovatele je možné nejdříve od 14:00 hod. dne uvedeného v Rezervaci jako první den Ubytování. Standardní čas pro přihlášení k Ubytování (check-in) je mezi 14:00 a 20:00 hod.
- V případě plánovaného příjezdu po 20:00 hod. je Klient povinen tuto skutečnost předem oznámit Ubytovateli a dohodnout si individuální čas přihlášení. Bez předchozí dohody Ubytovatel nezaručuje, že bude možné Klienta po 20:00 hod. ubytovat. Klient je povinen předat vyklizené prostory určené k Ubytování v poslední den termínu Ubytování uvedeného ve Smlouvě o Ubytování, a to nejpozději do 10:00 hod. V případě prodlení s předáním těchto prostor je Ubytovatel oprávněn účtovat Klientovi za každou započatou hodinu prodlení smluvní pokutu ve výši 500 Kč (slovy: pět set korun českých). Tím není dotčeno právo Ubytovatele na náhradu škody v plné výši.
- Nabude-li Ubytovatel důvodné podezření, že Klient užívá prostory určené k Ubytování v rozporu s podmínkami Smlouvy o ubytování či v rozporu s ubytovacími nebo provozními řády Ubytovatele nebo v rozporu s veřejným pořádkem, je Ubytovatel oprávněn vstoupit do prostor určených k Ubytování a vykonat kontrolu jejich užívání.
- Ubytovatel neodpovídá za škody vzniklé na funkčnosti elektrických či elektronických zařízeních Klienta a dále za případné omyly či nesprávně poskytnuté informace o akcích či poskytovaných službách ze strany jiných osob,
- Klient, který se ubytuje před 10:00 hod. ranní, platí sazbu za celou předcházející noc. Ubytovatel si však vyhrazuje právo tuto sazbu v závislosti na okolnostech a podle svého uvážení snížit.
- Žádná parkovací plocha jednotlivých ubytovacích zařízeních Ubytovatele, včetně garáží, není hlídaným parkovištěm nebo hlídanou garáží a Ubytovatel ani neposkytuje jakýkoli dohled nad zaparkovanými vozidly klientů a/nebo jejich příslušenstvím,
-
- Závěrečná ustanovení
-
- Tyto VOP ve smyslu § 1751 a násl. OZ upravují postup při uzavírání, tvoří obsah a jsou nedílnou součástí Smlouvy o ubytování, uzavřené mezi Klientem a Ubytovatelem.
- Je-li v těchto VOP požadována písemná forma právního jednání, považuje se za dodržení této formy, je-li právní jednání učiněno formou dopisu, faxem nebo e-mailem.
- Pokud jakékoli jednotlivé ustanovení těchto VOP bude shledáno jako neplatné, je plně oddělitelným od ostatních ustanovení těchto VOP a taková neplatnost nebude mít žádný vliv na platnost a vymahatelnost jakýchkoliv ostatních ustanovení těchto VOP.
- V ostatních otázkách neupravených těmito VOP se Klient a Ubytovatel zavazují řídit právními předpisy České republiky, dobrými mravy a zvyklostmi v oblasti poskytování ubytovacích služeb a případné spory řešit přednostně smírnou cestou.
- Tyto VOP nabývají účinnosti dnem 1. června 2025 a ruší všechny předchozí platné obchodní podmínky Ubytovatele.
- Práva a povinnosti vzniklé před nabytím účinnosti těchto VOP zůstávají v platnosti a řídí se podmínkami platnými v době jejich vzniku.
Reuterovy paseky SE