Allgemeine Geschäftsbedingungen der Reuter’s Belts SE

ICKO: 10944192, DIC: CZ10944192

mit Sitz in Varšavská 715/36, 120 00 Prag 2

eingetragen im Handelsregister des Stadtgerichts Prag, Aktenzeichen H 2445

      1. Tyto všeobecné obchodní podmínky („VOP“) platí pro postup při uzavírání smlouvy o ubytování a upravují obecná práva a povinnosti mezi ubytovaným („Klient“) a provozovatelem jednotlivých ubytovacích zařízení provozovaných obchodní společností Reuterovy paseky SE, IČO 10944192, DIČ CZ10944192, se sídlem Varšavská 715/36, 120 00 Praha 2, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, H 2445 („Ubytovatel“), pokud pro konkrétní ubytovací zařízení provozované Ubytovatelem nejsou vydány samostatné všeobecné obchodní podmínky.
      2. Smluvní vztah mezi Ubytovatelem a Klientem se řídí těmito VOP, příslušnou smlouvou o ubytování uzavřenou mezi Ubytovatelem a Klientem, a v otázkách výslovně neupravených příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění („OZ“) a dotčenými právními předpisy.
      3. Je-li pro konkrétní ubytovací zařízení vydán ubytovací řád, tvoří tento řád nedílnou součást smlouvy o ubytování a Klient je povinen se s ním seznámit a řídit se jím po celou dobu pobytu. Na jeho neznalost nebude brán zřetel. V případě, že ubytovací řád stanoví pro dané ubytovací zařízení odchylná pravidla oproti těmto VOP, mají ustanovení ubytovacího řádu přednost.
      4. Je-li Klient fyzická osoba, která jedná mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec výkonu svého povolání, řídí se smlouva o ubytování ve věcech neupravených VOP rovněž zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
      5. Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat v individuálně uzavírané smlouvě. Taková odchylná ujednání mají přednost před ustanoveními VOP. 
      6. Ubytovatel si vyhrazuje právo uvést ve svých nabídkách i jiné podmínky, které mají přednost před těmito VOP. 
      7. Ubytovatel je oprávněn tyto VOP kdykoliv jednostranně upravit nebo doplnit v elektronické formě. Tímto nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá v době účinnosti předchozího znění VOP.
      8. V případě změny budou nové VOP zveřejněny na internetových stránkách Ubytovatele a zároveň bez zbytečného odkladu zaslány Klientovi, s nímž právě probíhá proces uzavírání smlouvy o ubytování.
      9. Změna těchto VOP nabývá účinnosti okamžikem zveřejnění nebo doručením jejího znění Klientovi. V případě nesouhlasu Klienta se zveřejněnou změnou VOP, je Klient povinen tento nesouhlas Ubytovateli písemně sdělit nejpozději do dvou dnů od doručení změny VOP.
      1. Ubytovatel nabízí ubytování a další služby s tím související („Ubytování“) zájemcům prostřednictvím rezervačního systému dostupného prostřednictvím webových stránek Ubytovatele, případě jiným způsobem, včetně prostřednictvím prostředků pro komunikaci na dálku („Nabídka“). 
      2. Nabídka je závazná za podmínek a po dobu v ní uvedených, přičemž Ubytovatel si vyhrazuje právo jednostranně měnit či upřesňovat konkrétní podmínky dané Nabídky. Pro účely uzavření smlouvy o ubytování je rozhodný stav Nabídky k okamžiku, kdy Klient provede rezervaci Ubytování dle čl. 3 VOP. 
      3. Klient je povinen uhradit Ubytovateli cenu Ubytování stanovenou dle sjednaných podmínek, a to způsobem a za podmínek uvedených v těchto VOP.
      4. Okamžikem uhrazení celkové ceny Ubytování dle učiněné rezervace je mezi Klientem a Ubytovatelem uzavřena smlouva o ubytování ve smyslu § 2326 a násl. OZ („Smlouva o ubytování“), jejíž součástí jsou tyto VOP, a to na ubytování a služby uvedené v Klientem učiněné rezervaci či jinak sjednané při uzavření Smlouvy o ubytování.
      5. Uzavřením Smlouvy o ubytování mezi Klientem a Ubytovatelem se Ubytovatel zavazuje Klientovi poskytnout Ubytování v rozsahu a za podmínek uvedených v rezervaci a těchto VOP.
      6. Klient souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku pro uzavírání Smlouvy o ubytování. Náklady vzniklé Klientovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy o ubytování se neliší od základní sazby poskytovatele komunikačních prostředků na dálku a nese je výlučně Klient. Každá smluvní strana hradí bankovní poplatky účtované její bankou v souvislosti s úhradou ceny Ubytování samostatně.
      7. Vyskytnou-li se v Nabídce, rezervaci a/nebo potvrzení rezervace chyby v psaní či počtech (zejména zjevně nepřiměřená cena ubytování a/nebo služeb) nebo jiné chybné údaje či jiné nesrovnalosti, Ubytovatel si vyhrazuje právo opravy těchto chyb nebo nápravu jiných nesrovnalostí, jenž provede sám nebo na základě písemného požadavku Klienta.
      8. Smlouva o ubytování a VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce. Uzavřená Smlouva o ubytování je archivována v elektronické podobě u Ubytovatele, který k ní umožní Klientovi přístup.
    1. Rezervace Ubytování probíhá prostřednictvím elektronického rezervačního systému Ubytovatele, případně jiným způsobem individuálně dohodnutým s Ubytovatelem („Rezervace“). Rezervační systém nabízí umožňuje varianty rezervací Ubytování dle aktuální nabídky Ubytovatele. Možnosti rezervací se odlišují dle platebních a storno podmínek. Klient si při vytváření Rezervace volí jednu z variant nabízených Ubytovatelem, a to podle svých preferencí.
    2. Dostupné varianty zahrnují zejména:
  1. V případě Rezervace Ubytování telefonicky nebo e-mailem je klient povinen kontaktovat Ubytovatele prostřednictvím konkrétního telefonního čísla nebo e-mailové adresy uvedené u daného ubytovacího zařízení. Rezervace se stává závaznou až po jejím potvrzení ze strany Ubytovatele.
  2. V případě, že dojde ke kolizi více Rezervací na stejný termín, je rozhodující čas přijetí objednávky do rezervačního systému. Společnost si vyhrazuje právo upřednostnit Rezervaci, která byla jako první řádně zaznamenána v rezervačním systému. O případném neuskutečnění Rezervace bude druhý zájemce neprodleně informován, a pokud již došlo k úhradě, bude platba bez zbytečného odkladu vrácena.
      1. V případě vzniku okolností, které brání Ubytovateli poskytnout Klientovi Ubytování dle Rezervace, a je-li možné vzhledem k vzniklé situaci poskytnout Klientovi jiné ubytování a/nebo náhradní službu v termínu, rozsahu a kvalitě shodných nebo se alespoň blížících původně objednanému Ubytování, anebo poskytnout stejné Ubytování v náhradním termínu, je Ubytovatel oprávněn a povinen provést odpovídající změny. Ubytovatel je v takovém případě povinen bez zbytečného odkladu informovat Klienta o podmínkách této změny a navrhnout tuto změnu Klientovi. Klient je oprávněn v případě nesouhlasu s takto oznámenou změnou od Smlouvy o ubytování odstoupit. Ubytovatel je pak povinen bez zbytečného odkladu po odstoupení od Smlouvy o ubytování vrátit Klientovi veškerá plnění uhrazená Ubytovateli v souvislosti se Smlouvou o ubytování. 
      2. Na plnění vrácená dle předchozího odstavce se nevztahují ustanovení těchto VOP o storno poplatku.
      3. Pokud Klient neodstoupí od Smlouvy o ubytování ve lhůtě do 5 dnů od doručení oznámení o takovéto změně, platí, že s takovouto změnou souhlasí.
      4. V případě, že Ubytovatel nemůže Klientovi poskytnout objednané a uhrazené Ubytování, nebo jeho podstatnou část, v rozsahu a kvalitě odpovídající dohodnutým podmínkám, je povinen Klientovi vrátit poměrnou část ceny odpovídající neposkytnutému plnění. To platí i v případě, že Klient nemůže z důvodů na straně Ubytovatele využít některou dílčí součást Ubytování, která byla součástí sjednané a uhrazené ceny.
      5. Poskytne-li Ubytovatel Klientovi s jeho souhlasem náhradní Ubytování ve stejném nebo vyšším rozsahu a/nebo kvalitě, nepřísluší Klientovi žádné další nároky vůči Ubytovateli z důvodu neposkytnutí původně sjednaného Ubytování.
      6. V případě, že Klientovi bude poskytnuto Ubytování ve vyšší kvalitě či rozsahu, než bylo původně sjednáno, zůstává cena Ubytování stejná jako dle původní Rezervace.
      7. Ubytovatel neodpovídá za změny vyvolané z důvodu zásahu vyšší moci, z důvodů rozhodnutí orgánů veřejné moci, vzniku mimořádných okolností nebo událostí, které nemohl Ubytovatel předvídat nebo kterým nemohlo být zabráněno ani při vynaložení veškerého rozumně požadovatelného úsilí.

Cena Ubytování 

  1. Cenou za Ubytování se rozumí částka uvedená v Rezervaci a/nebo v Nabídce. Cena zahrnuje sjednané Ubytování včetně daní a případných slev. Místní poplatek z pobytu není součástí ceny za Ubytování a hradí se zvlášť při příjezdu do ubytovacího zařízení. 
  2. Povinnost hradit místní poplatek z pobytu se vztahuje na každou osobu, která dosáhla věku 18 let. Výše poplatku závisí na místě pobytu a počtu rezervovaných nocí a může se měnit na základě rozhodnutí příslušného orgánu územní samosprávy.
  3. Platební podmínky a lhůta splatnosti ceny za Ubytování se liší podle zvolené varianty Rezervace zejména dle doby mezi datem provedení Rezervace a sjednaným dnem zahájení čerpání Ubytování Klientem („Den nástupu na ubytování “), způsobu platby, výše ceny za Ubytování a příslušných platebních a storno podmínek.
  4. Ubytovatel není oprávněn jednostranně zvýšit cenu Ubytování po potvrzení Rezervace, ledaže:
  1. dojde ke změně Rezervace ze strany Klienta (např. změně ubytovacího zařízení či termínu, počtu osob, změna rozsahu služeb apod.),
  2. dojde-li ke zjevnému omylu nebo technické chybě při stanovení ceny,
  3. Klient neprokáže nárok na poskytnutí slevy,
  4. v případě, že je cena stanovena v cizí měně a dojde k podstatné změně směnného kurzu vůči české koruně nebo
  5. dojde ke změně právní úpravy, která má vliv na cenu, zejména změně sazby DPH.
  1. Klient má nárok na poskytnutí slevy z ceny Ubytování, pokud nejpozději při odeslání Rezervace, nebo při uzavření Smlouvy o ubytování na recepci ubytovacího zařízení v Den nástupu na Ubytování sdělí Ubytovateli veškeré rozhodné skutečnosti potřebné pro uplatnění slevy dle podmínek uvedených v Nabídce Ubytovatele. Po uzavření Smlouvy o ubytování již Klient nemá nárok na žádnou další nebo zpětnou slevu, není-li v těchto VOP nebo na základě výslovné dohody uvedeno jinak.

Platební podmínky

  1. Klient hradí cenu za Ubytování bezhotovostně nebo v hotovosti, a to následujícím způsobem:
    1. Platba platební kartou on-line 

V případě objednávky Ubytování prostřednictvím on-line webového rozhraní na adrese www.resortpasecna.cz, je Ubytovatel oprávněn požadovat garanci ve formě předautorizace platební karty Klienta. Předautorizace platební karty slouží k zajištění Rezervace Ubytování a z platební karty není stržena v okamžiku předautorizace žádná částka. Předautorizace platební karty také slouží jako záruka pro Ubytovatele v případě nedojezdu Klienta do Ubytování, pozdního storna Ubytování nebo neuhrazení všech závazků Klienta. V těchto případech je Ubytovatel oprávněn provést autorizaci platby odpovídající částce závazků Klienta, a to bez přítomnosti Klienta, k čemuž Klient předautorizací platební karty dává svůj souhlas.

  1. Platba bankovním převodem 

Pouze v případě, že je Rezervace provedena nejméně 4 (čtyři) dny přede Dnem nástupu na Ubytování. V takovém případě obdrží Klient po odeslání Rezervace na e-mail uvedený v Rezervaci pokyny k platbě. Platba ve výši 100 % ceny Ubytování musí být provedena bankovním převodem do 48 hodin od doručení těchto pokynů. Po úspěšném provedení platby obdrží Klient potvrzení o přijetí Rezervace včetně shrnutí rezervovaných služeb a potvrzení o provedené platbě.

  1. Platba v hotovosti nebo platební kartou na recepci ubytovacího zařízení 

Pouze v případě, že Smlouva o ubytování je uzavřena přímo na recepci ubytovacího zařízení. V takovém případě je cena Ubytování splatná ihned, není-li dohodnuto jinak.

  1. V případě, že je Rezervace Ubytování provedena prostřednictvím e-mailové komunikace, je Ubytovatel oprávněn požadovat zálohu na objednané služby. Nebude-li záloha Klientem řádně a včas uhrazena, vyhrazuje si Ubytovatel právo sjednané Ubytování zrušit. O zrušení bude Klient informován písemně prostřednictvím e-mailu zaslaného na adresu, ze které byla Rezervace odeslána.
  2. Klient se zavazuje uhradit sjednanou cenu za Ubytování nejpozději při ukončení Ubytování.
  3. Ubytovatel je v souladu s platnými právními předpisy povinen vystavit Klientovi doklad o zaplacení za poskytnuté služby.
  4. V případě předčasného ukončení nebo přerušení Ubytování ze strany Klienta je Klient povinen uhradit Ubytovateli sjednanou cenu za Ubytování v plné výši.
  5. V případě, že dojde ke změně Rezervace ze strany Klienta v průběhu započatého Ubytování (např. prodloužení ubytování, navýšení počtu osob apod.), případný doplatek bude zahrnut do celkové ceny a uhrazen společně s ostatními náklady při ukončení Ubytování..
  6. Doplňkové služby objednané Klientem během Ubytování (např. wellness, parkování, stravování apod.) budou hrazeny při ukončení Ubytování, není-li dohodnuto jinak.
  7. Všechny částky k úhradě jsou v české koruně (CZK). Směnný kurz k cizím měnám se řídí kurzovním lístkem ČNB platným pro daný den – valuta nákup. V případě platby platební kartou se může směnný kurz lišit v závislosti na kurzu použitém bankou, která platební kartu vydala.
  8. Ubytování se považuje za uhrazené v případě platby bankovním převodem dnem připsání celé částky ceny Ubytování na bankovní účet Ubytovatele, v případě hotovostní platby okamžikem převzetí hotovosti celé částky ceny Ubytování oprávněným zástupcem Ubytovatele, v případě platby platební kartou okamžikem úspěšného provedení transakce celé částky ceny Ubytování prostřednictvím platebního terminálu.

Úhrada třetí stranou

  1. Ubytování Klienta může být plně nebo částečně uhrazen jeho zaměstnavatelem nebo jinou třetí osobou. V takovém případě je Klient povinen tuto skutečnost oznámit již při provádění Rezervace. Na základě dohody bude daňový doklad vystaven přímo na zaměstnavatele Klienta, případně na jinou osobu, která pobyt hradí. 
      1. Ubytovatel může Klientovi poskytnout dárkový poukaz, který opravňuje Klienta k využití Ubytování v rozsahu uvedeném na daném poukazu.
      2. Zakoupené dárkové poukazy jsou nevratné a platí pouze po dobu 1 roku od data vystavení a na služby na nich uvedené.
      3. Ubytovatel přijímá výhradně dárkové poukazy jím vystavené a opatřené číselným kódem. 
      4. Na uplatnění dárkových poukazů se vztahují podmínky Rezervace dle článku 3 těchto VOP. 
      5. Klient je povinen informovat Společnost o úmyslu uhrazení Ubytování prostřednictvím dárkového poukazu před uzavřením Smlouvy o ubytování.
      6. V případě, že dárkový poukaz nebude uplatněn ve lhůtě jeho platnosti, propadá bez náhrady a jeho plná hodnota (100 %) se považuje za storno poplatek. Klient tak marným uplynutím lhůty platnosti dárkového poukazu ztrácí nárok na čerpání služeb i vrácení peněžní částky.
    1. Klient má právo na:
  1. poskytnutí objednaného a zaplaceného Ubytování v rozsahu a za podmínek dle Smlouvy o ubytování,
  2. poskytnutí informací týkajících se ubytování a služeb nabízených a poskytovaných Ubytovatelem,
  3. kdykoli vypovědět bez výpovědní doby smlouvu nebo od smlouvy odstoupit z důvodu podstatného porušení povinností Ubytovatele a v dalších případech za podmínek uvedených v těchto VOP, Smlouvě o ubytování nebo právních předpisech České republiky,
  4. písemně oznámit Ubytovateli, že se namísto něho zúčastní Ubytování dle Smlouvy o ubytování jiná osoba za podmínky, že v takovémto oznámení bude současně prohlášení této osoby (nového Klienta), že souhlasí s Ubytováním a jeho cenou uvedenou ve Smlouvě o ubytování a že splňuje veškeré podmínky k účasti na Ubytování, jsou-li vyžadovány. Původní a nový Klient společně a nerozdílně odpovídají za uhrazení celkové ceny uvedené dle Smlouvy o ubytování a administrativních či jiných nákladů, které Ubytovateli vzniknou v souvislosti se změnou Klienta,
  5. reklamaci chybně nebo nekvalitně poskytnutého ubytování či služeb a jejich vyřízení v souladu s těmito VOP,
  6. ochranu osobních údajů a jiných dat týkajících se Klienta a spolucestujících osob.
  1. Klienta je povinen zejména:
  1. úplně a pravdivě vyplnit rezervační formulář při Rezervaci, případné přiložené formuláře nutné k poskytnutí Ubytování a předložit při nástupu na Ubytování potřebné doklady k identifikaci Klienta a spolucestujících osob (platný občanský průkaz, platný cestovní pas) a případně bez zbytečného odkladu oznámit změnu těchto údajů, 
  2. vyplnit a podepsat registrační kartu při registraci k Ubytování,
  3. nahlásit Ubytovateli případnou účast cizích státních příslušníků, 
  4. uhradit Ubytovateli cenu Ubytování s platebními podmínkami uvedenými ve Smlouvě o ubytování a v souladu s těmito VOP a prokázat její zaplacení na základě výzvy Ubytovatele,
  5. uhradit Ubytovateli storno-poplatek v případech uvedených v těchto VOP, 
  6. převzít od Ubytovatele doklady nutné k čerpání Ubytování,
  7. dostavit se ve stanoveném čase na místo čerpání Ubytování, 
  8. řídit se pokyny zaměstnanců Ubytovatele, ubytovacími a jinými provozními řády Ubytovatele vydanými pro čerpání a poskytování Ubytování – v případě, kdy Klient nebo osoby ho provázející i přes výstrahu hrubě porušují povinnosti vyplývající ze Smlouvy o ubytování, těchto VOP nebo předpisů (řádů) Ubytovatele, právních předpisů či dobré mravy nebo narušují program či čerpání Ubytování jiných klientů Ubytovatele, je Ubytovatel oprávněn Klienta a osoby ho provázející z Ubytování vykázat (vypovědět Smlouvu o ubytování bez výpovědní doby), přičemž tento ztrácí nárok na poskytnutí ve Smlouvě o ubytování sjednaného Ubytování, stejně jako nárok na náhradu uhrazeného a nevyčerpaného Ubytování,
  9. chovat se tak, aby svým chováním nenarušoval či neomezoval čerpání Ubytování a/nebo služeb jinými klienty Ubytovatele, 
  10. uhradit škodu na majetku Ubytovatele, kterou mu způsobil sám, osoby ho provázející či jiné osoby a/nebo jeho domácí zvíře, kterým zaviněně umožnil přístup k majetku Ubytovatele, 
  11. při Rezervaci výslovně uvést, že poptává Ubytování s domácím zvířetem, a zároveň uvést jejich případný počet. Pokud tak neučiní, je Ubytovatel oprávněn Klienta neubytovat a od Smlouvy o Ubytování odstoupit, a to z důvodu, že Ubytování s domácími zvířaty je možné pouze ve vybraných ubytovacích zařízeních, přičemž v některých ubytovacích zařízeních není vůbec povoleno. V takovém případě Klient ztrácí nárok na poskytnutí Ubytování sjednaného ve Smlouvě o Ubytování, stejně jako nárok na náhradu uhrazeného a nevyčerpaného Ubytování, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. 
  12. doplatit Ubytovateli rozdíl ceny Ubytování po slevě uvedené v Rezervaci v případě, že Klient neprokáže Ubytovateli splnění podmínek pro poskytnutí slevy z ceny Ubytování, 
  13. nahlásit Ubytovateli jakoukoli změnu v počtu osob užívajících Ubytování. Pokud Ubytovatel s touto změnou souhlasí, musí být nové osoby zapsány do knihy ubytovaných na recepci a za každou takto dodatečně ubytovanou osobu je Klient povinen uhradit cenu Ubytování dle aktuálního ceníku – v případě, že dojde k překročení maximálního povoleného počtu osob pro dané Ubytování, nebo pokud Klient nenahlásí osoby neuvedené v Rezervaci, které Ubytování užívají, je Ubytovatel oprávněn od Smlouvy o Ubytování odstoupit z důvodu jejího podstatného porušení. V takovém případě může Ubytovatel Klienta, jeho doprovod i další osoby z Ubytování vykázat. Klient tím ztrácí nárok na čerpání sjednaného Ubytování i na náhradu za již uhrazené a nevyužité služby, nedohodnou-li se strany jinak, a
  14. a zajistit plnění těchto povinností Klienta i ze strany osob, které spolu s Klientem využívají služeb Ubytovatele, nebo které Klienta doprovází.
  1. Klient, ať už jako fyzická osoba nebo právnická osoba) odpovídá za dodržování povinností vyplývajících ze Smlouvy o ubytování, těchto VOP, ubytovacích a provozních řádů Ubytovatele a právních předpisů České republiky ze strany fyzických osob uvedených v potvrzení Rezervace a/nebo ho provázejících.
  2. Výčet práv a povinností uvedený v tomto článku není vyčerpávající. Další podrobnosti týkající se Ubytování stanoví ubytovací řád, který je nedílnou součástí smlouvy o Ubytování a je závazný pro každého Klienta. 
    1. Klient má právo kdykoli přede Dnem nástupu na Ubytování Smlouvu o ubytování vypovědět bez výpovědní doby a uvedení důvodu a/nebo odstoupit z důvodu podstatného porušení povinností Ubytovatelem a v případech stanovených VOP. 
    2. Ubytovatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy o ubytování v případech stanovených těmito VOP a/nebo kdy Klient podstatně poruší povinnosti stanovené Smlouvou o ubytování, těmito VOP a/nebo právními předpisy České republiky. Za podstatné porušení povinností Klienta se považuje zejména prodlení s úhradou ceny Ubytování, a to i částečné.
    3. Ubytovatel je oprávněn vypovědět bez výpovědní doby Smlouvu o ubytování v případě, že Klient a/nebo osoby jej provázející i přes upozornění hrubě porušují své povinnosti vyplývající ze Smlouvy o ubytování, těchto VOP, ubytovacích či jiných provozních řádů Ubytovatele nebo právních předpisů České republiky či dobré mravy.

Odstoupení od smlouvy / zrušení Rezervace:

  1. Rezervace se považuje za zrušenou marným uplynutím dne, do kterého měl Klient uhradit potvrzenou cenu Ubytování v souladu s platebními podmínkami uvedenými při Rezervaci. V takovém případě Smlouva o ubytování nevznikne.
  2. Klient je povinen zaplatit Ubytovateli storno poplatek v případech uvedených v článku 9 s výjimkou případů, kdy Klient odstoupením od Smlouvy o ubytování využívá svého práva na odstoupení od Smlouvy o ubytování, které mu za určitých podmínek přiznává zákon nebo od Smlouvy o ubytování odstoupí z důvodů podstatného porušení povinností ze strany Ubytovatele.
  3. Výše storno poplatku je sjednána v závislosti na variantě Rezervace Ubytování a době, která zbývá ode dne doručení řádné výpovědi (zrušení Rezervace) a/nebo odstoupení od smlouvy o ubytování do Dne nástupu na ubytování.
  4. Rozhodující pro výpověď / odstoupení od Smlouvy o ubytování (zrušení Rezervace) ze strany Klienta je datum a čas doručení oznámení o zrušení Rezervace Ubytovateli. Zrušení Rezervace musí být provedeno písemně, přičemž za doručené se považuje také oznámení zaslané elektronicky na e-mailovou adresu uvedenou v potvrzení Rezervace nebo na webových stránkách Ubytovatele.
  5. Při určení počtu dní zbývajících do Dne nástupu na ubytování pro účely výpočtu výše storno-poplatku se do tohoto počtu dní započítává i den, kdy došlo k doručení písemné výpovědi nebo odstoupení druhé smluvní straně nebo ke zrušení Rezervace, nezapočítává se však do něj Den nástupu na ubytování.
  6. Storno poplatek je splatný ihned. Po odečtení storno poplatku z celkové ceny pobytu obdrží Klient zpět zbytek ze zaplacené částky. Pokud by výše storno poplatku byla vyšší než zaplacená záloha, je Klient povinen doplatit částku rovnající se výši storno poplatku.
    1. Storno poplatky se účtují v procentuální výši z celkové ceny za Ubytování u “Rezervace s možností storna” v závislosti na termínu jejího zrušení. Pro účely tohoto článku 9 se rozumí:
  1. běžnou Rezervací rozumí rezervace individuálního pobytu mimo období Silvestra a mimo rezervace skupinové (např. firemní akce, školní pobyty apod.),
  2. Silvestrovskou Rezervací rozumí období od 30. 12. do 2. 1. včetně,
  3. skupinovou Rezervací rozumí rezervace pro více než 10 osob.
  1. Storno poplatky pro běžně Rezervace:
  1. Zrušení 7 a více dnů před Dnem nástupu na ubytování: bez storno poplatku. 
  2. Zrušení 6 a méně dnů před Dnem nástupu na ubytování: storno poplatek ve výši 100 % z celkové ceny Ubytování.
  3. nenastoupení k Ubytování (no-show) nebo zkrácení délky Ubytování během jeho konání: storno poplatek ve výši 100 % z celkové ceny Ubytování.
  1. Storno poplatky pro Silvestrovské Rezervace:
  1. Zrušení 15 a více dnů před Dnem nástupu na ubytování: bez storno poplatku.
  2. Zrušení Rezervace 14 až 8 dnů před Dnem nástupu na ubytování: storno poplatek ve výši 50 % z celkové ceny Ubytování.
  3. Zrušení 7 a méně dnů před Dnem nástupu na ubytování: storno poplatek ve výši 100 % z celkové ceny Ubytování.
  4. Nenastoupení k Ubytování (no-show) nebo zkrácení délky Ubytování během jeho konání: storno poplatek ve výši 100 % z celkové ceny Ubytování.
  1. Storno poplatky pro Skupinové Rezervace:
  1. Zrušení 30 a více dnů před Dnem nástupu na ubytování: bez storno poplatku.
  2. Zrušení 30 až 8 dnů před Dnem nástupu na ubytování: storno poplatek ve výši 50 % z celkové ceny Ubytování.
  3. Zrušení 7 a méně dnů před Dnem nástupu na ubytování: storno poplatek ve výši 100 % z celkové ceny Ubytování.
  4. Nenastoupení k Ubytování (no-show) nebo zkrácení délky Ubytování během jeho konání: storno poplatek ve výši 100 % z celkové ceny Ubytování.
  1. Aktuální výše storno poplatků jsou uvedeny rovněž na webových stránkách Ubytovatele. Ve výjimečných případech mohou být sjednány individuální storno podmínky.
  2. Ubytovatel si vyhrazuje právo změnit storno podmínky, přičemž pro již potvrzené Rezervace zůstávají v platnosti storno podmínky platné ke dni uzavření Smlouvy o ubytování. Změny se vztahují pouze na Rezervace provedené po datu účinnosti aktualizovaných storno podmínek zveřejněných na webových stránkách Ubytovatele.
  3. Pokud Klient z vlastní vůle zkrátí délku Ubytování nebo nevyužije některou z objednaných souvisejících služeb, které již byly uhrazeny, nevzniká mu nárok na finanční náhradu.
  4. V případě zrušení dodatečně objednaných služeb nad rámec již uhrazeného Ubytování si Ubytovatel vyhrazuje právo uplatnit na tyto dodatečně objednané služby storno poplatek ve výši 100 % z ceny těchto služeb, pokud k jejich zrušení dojde méně než 24 hodin před plánovaným časem jejich poskytnutí.
      1. Ubytovatel jako správce osobních údajů zpracovává osobní údaje Klienta v souladu s platnými právními předpisy, zejména s nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů).
      2. Podrobné informace o rozsahu, účelu a způsobu zpracování osobních údajů jsou uvedeny v dokumentu „Zásady zpracování osobních údajů“, který je veřejně dostupný na webových stránkách Ubytovatele.
      1. Klient je oprávněn reklamovat u Ubytovatele kvalitu poskytnutého Ubytování, pokud jejich kvalita či rozsah nebo jiné podmínky neodpovídají rozsahu, kvalitě a podmínkám uvedeným ve Smlouvě o ubytování. Ubytovatel se zavazuje bez zbytečného odkladu zjistit okolnosti reklamace a v případě oprávněné reklamace zabezpečit nápravu vadného stavu či Klientovi poskytnout náhradu. 
      2. Reklamaci je Klient povinen uplatnit u Ubytovatele bez zbytečného odkladu po tom, co zjistí vadné poskytnutí. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel.
      3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy o ubytování je Klient oprávněn se obrátit na Českou obchodní inspekci, která působí jako dozorový orgán v rámci její působnosti: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz, www.adr.coi.cz
      4. Platformu pro řešení sporů on-line, dostupnou na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr, je možné využít k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů vyplývajících ze smluv uzavřených prostřednictvím elektronických prostředků mezi spotřebitelem a poskytovatelem služeb.
      5. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
      1. Ubytování Klienta ze strany Ubytovatele je možné nejdříve od 14:00 hod. dne uvedeného v Rezervaci jako první den Ubytování. Standardní čas pro přihlášení k Ubytování (check-in) je mezi 14:00 a 20:00 hod.
      2. V případě plánovaného příjezdu po 20:00 hod. je Klient povinen tuto skutečnost předem oznámit Ubytovateli a dohodnout si individuální čas přihlášení. Bez předchozí dohody Ubytovatel nezaručuje, že bude možné Klienta po 20:00 hod. ubytovat. Klient je povinen předat vyklizené prostory určené k Ubytování v poslední den termínu Ubytování uvedeného ve Smlouvě o Ubytování, a to nejpozději do 10:00 hod. V případě prodlení s předáním těchto prostor je Ubytovatel oprávněn účtovat Klientovi za každou započatou hodinu prodlení smluvní pokutu ve výši 500 Kč (slovy: pět set korun českých). Tím není dotčeno právo Ubytovatele na náhradu škody v plné výši.
      3. Nabude-li Ubytovatel důvodné podezření, že Klient užívá prostory určené k Ubytování v rozporu s podmínkami Smlouvy o ubytování či v rozporu s ubytovacími nebo provozními řády Ubytovatele nebo v rozporu s veřejným pořádkem, je Ubytovatel oprávněn vstoupit do prostor určených k Ubytování a vykonat kontrolu jejich užívání.
      4. Ubytovatel neodpovídá za škody vzniklé na funkčnosti elektrických či elektronických zařízeních Klienta a dále za případné omyly či nesprávně poskytnuté informace o akcích či poskytovaných službách ze strany jiných osob, 
      5. Klient, který se ubytuje před 10:00 hod. ranní, platí sazbu za celou předcházející noc. Ubytovatel si však vyhrazuje právo tuto sazbu v závislosti na okolnostech a podle svého uvážení snížit.
      6. Žádná parkovací plocha jednotlivých ubytovacích zařízeních Ubytovatele, včetně garáží, není hlídaným parkovištěm nebo hlídanou garáží a Ubytovatel ani neposkytuje jakýkoli dohled nad zaparkovanými vozidly klientů a/nebo jejich příslušenstvím, 
    1. Tyto VOP ve smyslu § 1751 a násl. OZ upravují postup při uzavírání, tvoří obsah a jsou nedílnou součástí Smlouvy o ubytování, uzavřené mezi Klientem a Ubytovatelem.
    2. Je-li v těchto VOP požadována písemná forma právního jednání, považuje se za dodržení této formy, je-li právní jednání učiněno formou dopisu, faxem nebo e-mailem.
    3. Pokud jakékoli jednotlivé ustanovení těchto VOP bude shledáno jako neplatné, je plně oddělitelným od ostatních ustanovení těchto VOP a taková neplatnost nebude mít žádný vliv na platnost a vymahatelnost jakýchkoliv ostatních ustanovení těchto VOP.
    4. V ostatních otázkách neupravených těmito VOP se Klient a Ubytovatel zavazují řídit právními předpisy České republiky, dobrými mravy a zvyklostmi v oblasti poskytování ubytovacích služeb a případné spory řešit přednostně smírnou cestou.
    5. Tyto VOP nabývají účinnosti dnem 1. června 2025 a ruší všechny předchozí platné obchodní podmínky Ubytovatele.
    6. Práva a povinnosti vzniklé před nabytím účinnosti těchto VOP zůstávají v platnosti a řídí se podmínkami platnými v době jejich vzniku.

Reuterovy paseky SE